CASE: Effekten av bedre stillingsannonser - Whydentify Norge
1804
post-template-default,single,single-post,postid-1804,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

CASE: Effekten av bedre stillingsannonser

For en tid tilbake utviklet vi i Whydentify og MeyerHaugen et kurs i å skrive bedre stillingsannonser. Gjensidige gjennomførte en omfattende variant av dette kurset og over en periode på flere uker med to samlinger veiledet vi HR-avdelingen. Vi gikk blant annet gjennom hvordan man skriver fengende overskrifter, hvordan balansere det emosjonelle (patos) med det rasjonelle (logos) og hvordan sikre at kandidatene får svar på det de lurer aller mest på.

Kurset ble fulgt opp med løpende rådgivning i forbindelse med publisering av nye annonser.

Resultatene viser en klar forbedring både i antall klikk på annonsene og antall søkere Gjensidige får i snitt. Data fra FINN.no viser at fra 2017 til 2019 har gjennomsnittlig antall visninger økt med 14,2 %, mens antall søknader har økt med 25,7 %.

Lurer du på hvordan du kan oppnå lignende forbedring er det bare å ta kontakt med oss.