KPI for employer branding: Lønnsrate - Whydentify Norge
1882
post-template-default,single,single-post,postid-1882,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

KPI for employer branding: Lønnsrate

I denne snutten tar vi opp et viktig mål (KPI) for employer branding, nemlig lønnsrate. Det er forholdet mellom omsetningen dine ansatte skaper, og hva du må betale dem for å skape denne omsetningen. Det er et forretningsmessig mål der du med relativt stor grad av enkelthet kan vise til den økonomiske effekten av dine investeringer i employer branding – over tid vel og merke.

For hele poenget med employer branding er å få tak i og beholde flinke folk, uten å måtte bruke lønn som eneste virkemiddel. Det er mulig, noe Arve Kvalsvik i Evidente viste i denne analysen.