Å nå markedsførere via SnapChat - Whydentify Norge
2065
post-template-default,single,single-post,postid-2065,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Å nå markedsførere via SnapChat

Sommeren 2020 henvendte vår kunde Visindi seg til oss, for en av sine oppdragsgivere Natto Pharma. De var på jakt etter en Global Marketing Manager til kontoret i Oslo. Vi gjennomførte en annonseringskampanje i flere medier, deriblant Facebook, Finn Effekt, Instagram, fagnettstedet Kampanje og LinkedIn. I tillegg foreslo vi SnapChat, da målgruppen både aldersmessig og rent faglig harmonerer godt med målgruppen som bruker SnapChat aktivt. I aldersgruppen 30-39 har 80 % kvinner SnapChat, 75 % av menn – dessuten bruker 70 % av dem kanalen daglig.

Vi gjennomførte en kampanje på SnapChat som gikk over tre uker, der vi produserte filmen du ser til høyre. Det skapte 52 786 visninger og 1 776 swipe-ups, altså kandidater som ville vite mer om stillingen. Det gir en swipe-up rate på 3,36 %. Til sammenligning er normen for sosiale medier i Norge knyttet til rekruttering rundt 0,8 %. Kostnaden per swipe-up ligger så vidt litt under 2 kroner, svært lavt.

Det er altså verdt å vurdere SnapChat ved rekruttering, avhengig av målgruppen du er ute etter. Vi ser dog at på alle våre kampanjer på SnapChat, så ligger swipe up-rate over 1 %, så det er sannsynligvis relevant å vurdere denne kanalen for flere målgrupper enn yngre kandidater innen yrker relatert til media. Ta kontakt om du vil vite mer.