Sølv i Magnet Awards - Whydentify Norge
2826
post-template-default,single,single-post,postid-2826,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Sølv i Magnet Awards

Vi har vunnet sølv i NM i employer branding for Bærum kommune og rekruttering av lærere!

Under dagens utdeling av Magnet Awards, NM i employer branding, har vi vunnet sølv i kategorien årets kampanje overfor erfarne. Det var for caset for Bærum kommune og rekruttering av lærere som ble vurdert som kreativt, strategisk klokt og ikke minst svært effektivt.

Vi har etablert en egen karriereside for skolen i Bærum, der vi har lagt ut innhold som forklarer hvorfor man bør bli lærer i nettopp denne kommunen. Vi har skrevet flere artikler og har dessuten en beskrivelse av hver eneste skole, for å gi et grunnlag for å vite hvilken skole som passer aller best til akkurat deg!

Vi brukte innholdsmarkedsføring gjennom tre ulike artikler i månedene før rekrutteringsperioden for å varme opp målgruppen. En målgruppe som vet mer om hvorfor nettopp Bærum kommune er et bra sted å være lærer er mer tilbøyelige til å søke.

Gode resultater

Resultatene av oppvarmingen var tydelige. Klikkraten på stillingsannonsene økte med 108 % på Facebook, 71 % på LinkedIn og 277 % på SnapChat sammenlignet med tilsvarende kampanjer overfor samme målgruppe.

I tillegg økte konverteringen med 44 %, altså andelen besøkende som faktisk søkte på stillingen.

108

Prosentvis økning i klikkrate på Facebook

Juryens begrunnelse

Dette caset reflekterer en modig organisasjon som er tidlig ute, samtidig som de rett og slett er et steg foran mange andre i samme bransje. Med en spisset tilnærming til kandidatene klarer de å overbevise mange at kommunen er en riktig arbeidsplass for dem. Måten de har snakket direkte til målgruppen på, gjennom relevante innholdsannonser og portrettintervjuer med fageksperter i spissen, viser seg å være et vellykket konsept som har ført til meget bra resultater. Kampanjen ga over 1 800 søkere og klikkeresultatene på annonsene i sosiale medier var langt over gjennomsnittet sammenlignet med andre kampanjer til samme målgruppe.

Sølvet går til Bærum kommune