Om brand salience og employer branding - Whydentify Norge
2857
post-template-default,single,single-post,postid-2857,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Om brand salience og employer branding

Skal du lykkes med employer branding, holder det ikke med korte stunts nå og da. Du må bygge kjennskap og være til stede over tid.

Kampanje har skrevet en artikkel om employer branding og endringene i stillingsmarkedet. Vår kollega Hans Petter uttaler seg om hvor viktig employer branding er for å sikre tilfanget på søkere. Årsaken er at employer branding er til stillingsannonsering det markedsføring er til salg.

– Med et sterkere employer brand står man bedre rustet når man skal lyse ut en stilling, sier Stub.

Universum kan bekrefte dette, da deres undersøkelser viser at arbeidsgivere med kjennskap under 80 % sliter med å fremstå attraktive. Å være ukjent betyr med andre ord også at du ikke er like godt likt. Brand salience er et begrep man bør ta inn over seg, og det handler om tilstedeværelse over tid. Det holder ikke med et kort stunt nå og da for å bygge ditt employer brand – det krever større investeringer. De investeringene burde du være villig til å ta, især dersom din virksomhet faktisk mener at mennesker er den viktigste ressursen.