En feiring av gode stillingsannonser! - Whydentify Norge
2797
post-template-default,single,single-post,postid-2797,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

En feiring av gode stillingsannonser!

I denne ukens skråblikk skal vi faktisk bare heie og hylle gode stillingsannonser!

Det ligger mye læring i å påpeke svakheter, men enda mer læring i å fremme de som gjør det riktig så bra. Vi har derfor bestemt at denne ukens skråblikk skal være 100 % positivt rettet.

Vi begynner denne hyllesten med et knippe arbeidsgivere som har lagt et godt stykke arbeid i å finne gode overskrifter.

De bruker den lille oppmerksomheten de får til å gi litt mer informasjon om stillingen enn bare stillingstittelen, de vekker noen følelser som gir litt flere klikk enn ellers.

Circle K som stakk av med gull i Magnet Awards i 2020 gir et innblikk i hvordan det faktisk er å jobbe på stasjonen. Jeg tipper de får latsabbene til å la være å søke, og de som er riktige for jobben til å få økt lyst!

Annonsen fra Finansdepartementet er kanskje litt tørr for oss ikke-jurister, men midt i blinken for de som ser viktigheten av nettopp dette fagområdet.

Og hvem ønsker vel ikke å bidra til at mennesker får en bedre hverdag? Det treffer noen følelser som helt sikkert gir noen ekstra klikk.

Eksemplet til venstre er herlig i den forstand at den får frem lekenheten i jobben på både en eksplisitt og implisitt måte. Å gjøre selve beskrivelsen av jobben til en lek er fiffig, rett og slett.

Kudos til Adecco for denne. Noen ganger skal det ikke mer til.

Vi avslutter ukens hyllest med en liten perle av en annonse for en brukerstyrt personlig assistent. Dette er jo en personlig stillingsannonse, skrevet av personen som trenger en BPA.

Det er faktisk mange av disse BPA-annonsene som er gode, det er åpenbart at man legger mye jobb i dem. Fraser som “det er noe dritt at hendene mine streiker” og “jeg har dessuten dilla på Trollbeads, så det får du Google” gir et godt inntrykk av hvem denne personen er.

Tenk om flere virksomheter kunne beskrevet seg selv på en like god måte!