Skandaler og employer branding - Whydentify Norge
2821
post-template-default,single,single-post,postid-2821,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Skandaler og employer branding

Vil NRK-saken svekke deres employer brand? Neppe, er vår tese.

En offentlig skittentøysvask med en medarbeider er neppe den beste medisinen for å styrke ditt employer brand. Vår kollega Hans Petter uttaler seg om Line Andersen vs. NRK-saken i Kampanje. Artikkelen leser du her.

Er det så farlig?
Hans Petters tese er at dette ikke er så farlig, da NRK har bygget opp en sterk posisjon som arbeidsgiver. Da skal det mere til enn denne saken for å gi en varig svekkelse av inntrykket kandidater har. Som han sier i artikkelen:

“Det er så vanvittig mange «skandaler» som glemmes veldig fort. Ser du på andre arbeidsgivere som Equinor, som har hatt sin andel av skandaler de siste årene, så har ikke det gjort noe for å påvirke omdømmet som arbeidsgiver”.