Gjennom flere år har vi bistått TINE med å rekruttere graduates til en rekke stillinger i konsernet. I år var det fem ulike stillinger som var aktuelle for et bredt spekter av studenter på skoler som NHH, NTNU, NMBU og BI.
Det er flere elementer som skal på plass for å tiltrekke seg de beste studentene. Et godt budskap er avgjørende, med en rød tråd gjennom alt fra karrieresider til karrieredager via filmer på sosiale medier og stillingsannonser. Alt i tråd med det overordnede employer brandet til TINE.
I tillegg er det nødvendig med en treffsikker medieplan og en god strategi for når man skal annonsere. Vi valgte å gå ut tidlig med forsiktig annonsering gjennom sommeren. Vi skrudde så opp trykket i løpet av høsten frem mot fristen i oktober – også rundt besøk på skolene.
Resultatene har vært svært gode, med rekordmange søkere – til tross for at antallet stillinger har vært lavere enn tidligere. En økning på 15,4 % i antall søkere lar seg høre, særlig i lys av at økningen tidligere år også har vært betydelig.
I tillegg til karrieredag ble det annonsert via skolenes sosiale medier pluss egenannonsering på Snapchat, LinkedIn, programmatisk bannerannonsering og organisk innhold på LinkedIn og TikTok. Under kan du se en av filmene.