Innholdsmarkedsføring er et godt virkemiddel i employer branding
Innholdsmarkedsføring i form av filmer, podcasts og artikler er et godt verktøy for å bygge kunnskap om deg som arbeidsgiver, ikke bare kjennskap.
Artikler er en flate der du som arbeidsgiver får god tid til å formidle alt fra komplekse faglige problemstillinger til konkrete prosjekter, teknologi og arbeidskultur.
Vi ser at spredningen av innholdsmarkedsføring ofte får langt bedre oppmerksomhet og genererer flere klikk enn ordinære annonser. Godt innhold er noe kandidater ønsker å få med seg.
Gjennom årene har vi skrevet artikler for en lang rekke arbeidsgivere om vidt ulike tema. Her kan du lese om IT-utvikling i Statens vegvesen, om utfordringer i Yara, karriereutvikling i Microsoft og velferdsteknologi for Bærum kommune.
Statens vegvesen har over tid brukt innholdsartikler for å promotere virksomheten som arbeidsgiver. Vi har skrevet artiklene og bidratt til distribusjonen sammen med Universum. Det har vist seg å skape gode resultater, da vegvesenet etter mange år endelig har klart å finne folk i ulike fagområder. HR-rådgivere og ledere har meldt at søkergrunnlaget er større enn tidligere.