Employer branding har hjulpet Bærum kommune
Over en lang periode har vi jobbet med å definere og videreutvikle Bærum kommune sitt employer brand. Det begynte med en EVP-prosess der vi gjennom grundig research fant frem til kjernen i hva kommunen har å tilby sine ansatte.
Vi gjennomførte omfattende kvantitative kartlegginger blant ansatte, i tillegg til kvalitative workshops på tvers av fagområder. Vi gjennomførte også eksterne analyse av målgruppen og konkurrenter. I tillegg så vil til strategien for kommunen og involverte så vel administrasjonen som politikerne.
Resultatet ble et medarbeiderløfte som er oppsummert i setningen «Bli med og sett spor». I tillegg til budskapet utviklet en helt ny bildemanér, som skiller seg betydelig ut fra andre kommuner. Medarbeiderløftet er implementert på alt fra karrieresider, gjennom fagartikler, filmer til sosiale medier, stillingsannonser, bedriftsprofilen på finn.no, LinkedIn, på Yammer og andre interne kanaler.
Medarbeiderløftet og tilhørende kampanjer har tatt flere priser i Magnet Awards og undersøkelser i etterkant av lanseringen viste at budskapet ga 75 % av kandidatene økt lyst til å søke.