Gode kampanjer kan kombinere employer branding og rekruttering

Når det kommer til rekruttering, er det ofte lurt å ha is i magen og vie tid til employer branding i forkant. Denne tålmodigheten nøt Telenor godt av i 2022, da de skulle rekruttere et bredt spekter av teknologer.

Vi begynte med å kartlegge hva Telenors teknologimiljø kunne tilby, fra stacken til midler, språk, data, frihet, konkrete prosjekter, arbeidsmiljø og mer til. Vi kartlag også mulige barrierer; fordommer målgruppen ev måtte ha. Det ga oss grunnlag for å lage en innholdskampanje som besto av flere artikler, to filmer og en landingsside med ytterligere innhold.

Innholdet ble distribuert til målgruppen via sosiale medier som Facebook, Instragram, TikTok og LinkedIn samt programmatisk bannerannonsering som når målgruppen på tvers av en lang rekke nettsteder.

Blant filmene var en helt egen film for TikTok, med da 19 år gamle Daniel som hacket Telenor. Foruten å gå viralt på TikTok, ble saken plukket opp av både NRK og TV2.

Etter ca. en måned med innholdskampanjen var det dags for rekrutteringskampanjen. Vi skrev tilpassede stillingsannonser, som tok tak i noen av fordommene mot Telenor. Spredning gikk via Facebook, Instagram, SnapChat, TikTok, LinkedIn og programmatisk bannerannonsering.

 

Denne jobben vant gull i Magnet Awards i 2022, som viser at strategien, kreativiteten og resultatene var svært gode.

Ta en prat?

Er du nysgjerrig på hvem vi er, hva vi gjør eller hvordan vi kan hjelpe deg?
Kanskje vil du bare ta en uformell prat over en kaffe? Du er velkommen til å ta kontakt. Send oss en melding, så hører du fra oss.