Det kan ligge mye employer branding i gode annonser
Freyr er et gryende industrieventyr, og behovet for kompetente ansatte er stort. Selv i en kortsiktig rekruttering er det mulig å tenke litt mer langsiktig employer branding. For en annonsekampanje i 2022 valgte vi en litt annerledes tilnærming til oppgaven med å lage blant annet print-annonser. Ja, du leste riktig; print! I 2022. For et teknologiselskap. Det funker fortsatt, brukt riktig.
Vi vet at Freyr har mye å tilby, alt fra stillingene, bransjen, en ny industrirevolusjon og ikke minst beliggenheten i vakre Mo i Rana. Men hvordan kommunisere dette på en fengende måte? Vi laget en skisse, kunden kom med noen innspill og så ble det liksom med den kladden på en måte. Så ja, det du ser her er det som ble rykket inn i avisen.
Sigrun Myhrvold skal ha æren for det grafiske i denne annonsen, mens Hans Petter Stub deltok i idearbeidet, der Erlend Flesjø hos kunden også har vært sentral.