KPIer for employer branding - Whydentify Norge
2317
page-template-default,page,page-id-2317,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Forretningsmessige mål
for employer branding

Employer branding er en lønnsom investering for alle virksomheter, men det er ikke alle som har gode verktøy for å regne på hvor lønnsomt det faktisk er.

 

Når det i budsjettforhandlingene diskuteres hva som er mest lønnsomt av å investere i tiltak for å redusere turnover sammenlignet med å oppgradere programvaren, er det nyttig for HR å vise til en return on investment i kroner og øre.

 

Dagens Næringsliv, Talentech og Whydentify har derfor laget en rapport som trekker frem fem ulike forretningsmessige mål som du kan bruke for å vise potensialet i å investere i employer branding, enten det er for å beholde eller tiltrekke deg ansatte.

Fyll inn skjemaet under for å få tilsendt rapporten per e-post.

Fem forretningsmessige mål

Time to hire

Time to hire viser hvor mye du kan spare på å redusere tiden det tar å fylle en stilling.

70

Gjennomsnittlig time to hire basert på 35 000 stillinger i Webcruiter.

Cost per hire

Cost per hire tar opp fordelingen mellom de mest og minst kostbare metodene for å tiltrekke deg flinke folk.

60

Optimale prosentandelen av budsjett til langsiktig merkevarebygging.

Lønnsrate

Lønnsrate er hvor mye lønn du må betale for å oppnå omsetningen din, sammenlignet med andre i bransjen.

261

Antall millioner det beste IT-konsulentselskapet har i merfortjeneste takket være et sterkt employer brand.

Turnover

Vi regner på kostnaden ved turnover og hvor mye du kan spare på å redusere den.

30

Et sterkt employer brand kan redusere turnoverintensjon med 30 %.

Konvertering

Hvor mange ganger må du vise din annonse for at du skal få ansatt én person? God konvertering kan spare deg for store beløp.

7

Gjennomsnittlig prosentandel av de som ser en annonse som faktisk søker til de minst dyktige arbeidsgiverne.

Hør mer om forretningsmessige mål fra blant andre Møller Mobility, Skanska og Amesto.

Kari Skybak snakker om turnover

Christian Scheen om time to hire

Preben Giving om cost per hire

Yvonne Fosser om lønnsrate

 

Denne rapporten er laget av Dagens Næringsliv, Talentech og Whydentify.