Noen ganger må man se ut over landets grenser når man skal rekruttere
Sent 2022 skulle Stokke rekruttere til designmiljøet sitt, men ante at det var litt for få kandidater i ålesundsområdet alene. De la dermed opp til at de nye medarbeiderne kunne ha kontorsted også i Amsterdam og Sindelfingen, der møbelprodusenten er til stede fra tidligere.
Vi la derfor opp til en annonseringsplan som nådde ut over landets grenser, og landet på LinkedIn Sponsored Updates og LinkedIn Jobslot, Instagram og Snapchat. Vi brukte også lokale stillingsportaler, tilsvarende Finn.no.
Resultater
Antall visninger på kampanjen var 267 850 som ga 2 869 klikk, en gjennomsnittlig klikkrate på 1,07 %. Det er høy for en virksomhet som er relativt ukjent i utlandet. Antall søkere som kom til intervju på de tre ulike stillingene hhv 8, 15 og 17 – som må sies å være et svært godt antall relevante søkere, og langt over det Stokke er vant til.