Det er ikke alltid like lett å finne teknologer, men Fremtind lykkes.
Nøkkelen til å få tak i dyktige IT-hoder er å formidle en bransje i rivende utvikling, en spennende stack og flinke folk, dessuten å finne gode kanaler for å nå ut til målgruppen.
For Fremtind lagde vi en film basert på en ny mal, med filmklipp de hadde tilgjengelig. Med det sparte vi kunden for mye tid og penger – to ting man ikke har ubegrenset av i en stillingskampanje.
Annonsering
Filmen ble distribuert i Facebook/Instagram, LinkedIn, Snapchat og programmatisk annonsering med streaming av filmen via «video in banner». I tillegg brukte vi en tjeneste som heter Candarine, som når frem i diskusjonsfora som Twitter-tråder og grupper på Reddit.
Resultat
Vi fikk over en halv million visninger via de tradisjonelle kanalene, i tillegg til 583 413 visninger gjennom Candarine. Totalt antall klikk var på 3 373, hvorav 628 kom fra nettverkstjenesten Candarine. Den beste klikkraten var på Snapchat, med 1,5 %, med LinkedIn like bak med 1,13 %.