Da Politiet skulle ha tak i teknologer, valgte de å utdanne dem sammen med Experis Academy.
Oppdraget vi fikk via vår kunde Experis var å finne 20+ personer med riktig bakgrunn – erfarne og uerfarne med minst 3 års arbeidslivserfaring, plettfri vandel som ikke har studert utenlands – for å raskt sette dem i et 3 måneders betalt utdanningsløp, før de ev gikk videre til ansettelse i PIT innen ulike IT-sikkerhetsroller.
Vi landet raskt på at samfunnsoppdraget og åpenhet var en mer sentral driver enn tech-nerderi og skremselstaktikk, og ettersom vi jaktet på folk som ønsker å komme inn i et sikkerhetsmiljø valgte vi å konsentrere budskapet omkring nettopp dette.
Varianter av samme budskap ble distribuert i kanaler som Facebook, LinkedIn, programmatisk bannerannonsering med video, Snapchat, TikTok, Google Ads, Reddit, Candarine, kode24 og Finn.no. Vi brukte ulike formater og innhold for å sikre A/B-testing og optimalisering.
All annonsering ledet inn til en spesiallaget landingsside med ytterligere innhold og ledige stillinger og brukervennlighet i sentrum – særlig for mobile brukere.
Resultat
Kampanjen ga 2,5 millioner visninger med 600 000 unike brukere. Det genererte 16 000 klikk inn på siden med svært gode klikkrater på særlig Facebook, Reddit, Snapchat og Google Ads. Politiet mottok flere hundre søkere som ga mange nok å velge i til å ansette kandidater i samtlige fire stillingskategorier.